dissabte, 20 d’octubre del 2007

Records de La Fira.

La Fira dels Masos a part de ser imatges ,també són records.Una fotografia de l' aleshores nomenada Plaza de José Antonio ( Plaça del Pou) i del carrer on vaig nèixer : C/San Fernando( actualment carrer l' hostal), dedicat en honor a Fernando VII, rei d' Espanya que mos va concedir la segregació com a municipi del de Móra d' Ebre l' any 1830 i també l' any 1931 lo dret a celebrar una fira de caràcter anual los dies 26 i 27 d' octubre.
Los Masos fa 177 anys que són independents i la Fira enguany serà la 176 Fira Agrícola ,Ramadera i Indústrial de Móra la Nova.He de dir que en realitat serà la 175, doncs en plena Batalla de l' Ebre l' octubre de l'any 1938 no va haver-hi fira, no és va poder celebrar per ser Móra la Nova front de guerra.
Lo meu record d'infant són"Los caballitos" que estaven situats a l'era de Cal Mònic, jo i lo meu germà més gran Juanjo sempre mos barallàvem per pujar al porquet.
Lo meu iaio Àngel de Ca Nogués en tenia un fart amb los xiquets de Cal Teixidor , l' any 1962,Ramon era molt petit per pujar als caballitos i Natxo encara no havia nascut. Lo recordaré sempre portant-mos a veure les llargues fileres d'animals: matxos, mules, rucs i someres situades al llarg del Carrer de Sant Domingo i a les quadres de la desapareguda Ca la Llotja de la Plaça del Pou , on havia estat situada la Llotja del blat de l' Aragó que abastia en altres temps la ciutat de Barcelona.
La Fira d' octubre de Móra la Nova, a part del molt "gasto" que comporta als que tenim canalla,és un lloc de retrobament de vells coneguts ,d' il·lusió ,d' imatges i de records.Fins i tot marca una data pels moranovencs diem :"abans de fira va passar ..... "després de fira vaig anar......
Lo principal record vull dedicar-lo al meu pare " Pepe el Químic"que era gallec i es va morir fa uns anys per fira.