diumenge, 8 de juny del 2008

GRAVATS DE L' ANY 1890 DE L' ESTACIÓ DE MÓRA LA NOVA

Buscant imatges per la xarxa he trobat esta joia de finals del segle XIX.

GRABADO. TARRAGONA, FERROCARRILES DE REUS A MORA LA NUEVA. VIADUCTO LA SERRA , ESTACION...AÑO 1890
TITULO . FERROCARRILES DIRECTOS DE REUS A MORA LA NUEVA
SUBTITULO: 1 VIADUCTO DE LA SERRA. 2 EMPLAZAMIENTO DE LA ESTACION EN MORA LA NUEVA. 3 ARCO DE TRIUNFO EN EL VIADUCTO DE LA SERRA. 4 ESTACION DE MORA LA NUEVA.
DIBUJO DE J. VEHIL
PROCEDENCIA. ILUSTRACION IBERICA. AÑO 1890.

"Emplazamiento de la estación en Mora la Nueva"

"Estación de Mora la Nueva"

1 comentari:

Anònim ha dit...

Davant la desesperada situació del mercat interior de cereals com a conseqüència de la crisi agrària, es va intentar capgirar la situació, tot combinant la construcció de la línia de Casp amb la de la projectada entre Valladolid i Ariza i l'establiment en comú de tipus tarifaris molt econòmics amb la Cia. dels F.F.C.C. de Madrid a Saragossa i a Alacant, concessionària de la línia de Madrid a Saragossa. S'intentava així aturar el procés d'importació de cereals extrangers -la introducció dels quals pel port de Barcelona havia pujat, sols entre 1886 i 1887, de 124.000 a 184.000 tones-, fent possible que fosin els cereals espanyols i no els extrangers els que assortisin el pais. La necessitat de remediar la situació era clara per a la Direcció de la Cia. dels F.F.C.C. de Tarragona a Barcelona i França, la qual al referir-se a aquella ho feia lamentant-se de la "enorme riqueza que desaparece hoy y que en su mayor parte podremos conservar para nuestra nación, si nos comprometemos a transportar a tipos reducidos de Valladolid y otros puntos de Castilla a Barcelona y Tarragona los trigos y además los abonos y primeras materias que necesita para su desenvolvimiento la agobiada agricultura de aquellas provincias".
Segons la Memoria para la Junta General de la Compañía de los Ferrocarriles de Tarragona a Barcelona y Francia que ha de celebrarse el día 28 de Abril de 1888.

Començada la terminació de la línia, la seva construcció només seria possible arran la decisió i la tenacitat de la Cia. La complexitat de la construcció d'alguns trams seria extraordinària. Només en els a prop de 90 kilòmetres que separan Reus de Faió haurien de perforar-se -a més de construir un pont sobre l'Ebre- 28 túnels que totalitzarien una llargària propera als 9.000 m. D'entre ells el de l'Argentera -de 4.040 m.- que passaría a ser el de major llargària d'Espanya.