Buscant imatges per la xarxa he trobat esta joia de finals del segle XIX.
GRABADO. TARRAGONA, FERROCARRILES DE REUS A MORA LA NUEVA. VIADUCTO LA SERRA , ESTACION...AÑO 1890
TITULO . FERROCARRILES DIRECTOS DE REUS A MORA LA NUEVA
SUBTITULO: 1 VIADUCTO DE LA SERRA. 2 EMPLAZAMIENTO DE LA ESTACION EN MORA LA NUEVA. 3 ARCO DE TRIUNFO EN EL VIADUCTO DE LA SERRA. 4 ESTACION DE MORA LA NUEVA.
DIBUJO DE J. VEHIL
PROCEDENCIA. ILUSTRACION IBERICA. AÑO 1890.
1 comentari:
Davant la desesperada situació del mercat interior de cereals com a conseqüència de la crisi agrària, es va intentar capgirar la situació, tot combinant la construcció de la línia de Casp amb la de la projectada entre Valladolid i Ariza i l'establiment en comú de tipus tarifaris molt econòmics amb la Cia. dels F.F.C.C. de Madrid a Saragossa i a Alacant, concessionària de la línia de Madrid a Saragossa. S'intentava així aturar el procés d'importació de cereals extrangers -la introducció dels quals pel port de Barcelona havia pujat, sols entre 1886 i 1887, de 124.000 a 184.000 tones-, fent possible que fosin els cereals espanyols i no els extrangers els que assortisin el pais. La necessitat de remediar la situació era clara per a la Direcció de la Cia. dels F.F.C.C. de Tarragona a Barcelona i França, la qual al referir-se a aquella ho feia lamentant-se de la "enorme riqueza que desaparece hoy y que en su mayor parte podremos conservar para nuestra nación, si nos comprometemos a transportar a tipos reducidos de Valladolid y otros puntos de Castilla a Barcelona y Tarragona los trigos y además los abonos y primeras materias que necesita para su desenvolvimiento la agobiada agricultura de aquellas provincias".
Segons la Memoria para la Junta General de la Compañía de los Ferrocarriles de Tarragona a Barcelona y Francia que ha de celebrarse el día 28 de Abril de 1888.
Començada la terminació de la línia, la seva construcció només seria possible arran la decisió i la tenacitat de la Cia. La complexitat de la construcció d'alguns trams seria extraordinària. Només en els a prop de 90 kilòmetres que separan Reus de Faió haurien de perforar-se -a més de construir un pont sobre l'Ebre- 28 túnels que totalitzarien una llargària propera als 9.000 m. D'entre ells el de l'Argentera -de 4.040 m.- que passaría a ser el de major llargària d'Espanya.
Publica un comentari a l'entrada