diumenge, 22 de juny de 2008

Energia eòlica a la Terra Alta:«No s'ha fet bé i s'ha de tornar a començar»


La Plataforma en Defensa de la Terra Alta vol «centrar el debat» en el que considera que és «l'arrel del problema, que és que el model d'implantació eòlica en particular i el model energètic en general «són a les mans de les grans empreses elèctriques i els grups inversors, com ara bancs i caixes de dubtosa trajectòria ecologista que juguen a dues bandes: mentre produeixen energia bruta i perillosa en centrals tèrmiques i nuclears i projecten més cicles combinats a Faió i Riba-roja, ens intenten vendre energia verda dient que faran les centrals eòliques», explica Xavier Fortuño. Aquest portaveu de la Plataforma es pregunta «en quin lloc del tractat de Kyoto diu que la implantació eòlica ha de ser massificada i s'ha de fer tan malament com aquí, on no s'ha fet bé i s'ha de tornar a començar».
En aquest sentit, reclama un acord entre les parts basat «en l'opinió dels experts» i que tingui en compte els valors paisatgístics de la Terra Alta i l'impacte «global» dels aerogeneradors i de les línies d'evacuació de l'energia elèctrica. La plataforma posa en dubte «l'interès general i les peticions d'utilitat pública de centrals com ara les de Prat de Comte», que qualifica de «barbaritat» i contra les quals «no estalviarem paraules ni esforços».
Fotomuntatges extrets de la web: http://perso.wanadoo.es/terralta/berta.htm
de les centrals eòliques que volen instal·lar a Prat de Comte.(Cliqueu damunt los fotomuntatges per fer-los més grans)
La Mola Pascual de Prat de Comte.

Lo terme de Prat de Comte vist des de Pàndols, al centre es pot veure La Fontcalda i a la part superior dreta l' Agulla de Bot.

Lo terme de Prat des de Sta Bàrbara d' Horta.

Zoom des de Sta Bàrbara. Al mig es veu lo poble de Prat de Comte.

Fortuño també es va referir al cas dels Pesells d'Horta de Sant Joan com a exemple de «l'oportunitat que tenen els polítics de plantar cara a interessos que no són els de la gent d'aquí» i de la «legitimitat popular». «Més que ecologistes, som ciutadans fidels a la filosofia de l'estalvi i l'autogeneració; cadascú hauria de poder produir l'energia que necessita sense haver de recórrer als grans generadors i distribuïdors», va dir.

La plataforma emmarca el seu rebuig a la massificació eòlica en un context més ampli, el de «les agressions continuades al sud del territori, convertit en la fàbrica de recursos i en l'abocador de Catalunya des de la instal·lació de les centrals nuclears, les centrals tèrmiques, els intents de transvasament de l'aigua del riu Ebre i ara el magatzem de residus d'alta activitat radioactiva que s'intenta construir a la central d'Ascó».

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Qualificar-ho de barbaritat és poc, és un atemptat al paisatge d' un dels pocs espais naturals que encara es conserven a Catalunya.

Anònim ha dit...

Dis-los-hi, Alego, als teus amics d'Esquerra lo que estan fent tots plegats a la Terra Alta: explica'ls-hi com destruïxen tota una comarca a canvi de quatre duros...

unio de benzineres terraltines ha dit...

Que faiguin energia de l´alcohol , com a Brasil, ara que el raïm val quatre duros.
Fa més de deu anys que Brasil va començar a utilitzar l'alcohol com combustible per a automòbils. Quins són els resultats?
A més dels automòbils, hi ha algunes investigacions per a expandir el consum d'alcohol per a autobusos i avions. L'ocupació de l'alcohol va començar en l'inici dels anys 80 i, com resultat, el país ha estalviat en divises (Brasil té menys necessitat d'importar petroli, certament). D'altra banda, el país va aprofitar d'una manera millor la possibilitat de producció d'alcohol amb recursos i tecnologia nacionals. Els ciutadans gasten menys (l'alcohol és més barat que la gasolina) i les ciutats també tenen beneficis perquè la qualitat de l'aire és millor. A més d'això, val la pena recordar que una part d'alcohol és introduïda en la gasolina. Així, la utilització de l'alcohol ha contribuït al desenvolupament de millors tecnologies dels cotxes –per exemple, els cotxes més moderns a Brasil tenen motors que poden funcionar amb els dos combustibles