dissabte, 10 de maig del 2008

MÓRA LA NOVA RECUPERA LO PONT GIRATORI DE L' ESTACIÓ

Una màquina de vapor sobre l' antic pont giratori de l' estació del nostre poble.

El pont giratori del museu del tren de Móra la Nova arriba en comboi especial-->per andreu c. giménez
diaridetarragona
Amb emoció, els socis de l'Associació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari de Móra la Nova van contemplar l'arribada del comboi a les 17.30 hores. Després de diverses maniobres pels carrers de la vila, l'estructura de 23 metres de llargada i 50 tones de pes fou descarregada a l'estació.Una dotzena de socis de l'entitat es van traslladar el dia 1 de maig a un taller de Granada per desmuntar la complexa estructura del pont giratori, que permet canviar de via a locomotores i vagons. El cost d'adquisició i transport de l'element museístic ha estat de 30.000 euros, costejats per la fundació impulsora del museu i aportacions voluntàries dels socis de l'associació. Durant els propers dies s'han de traslladar fins a la Ribera la resta d'elements desmuntats, com l'eix, els motors o les rodes del pont.L'any 1983, Renfe desballestà el pont giratori de Móra la Nova, un dels símbols de la importància de l'estació des de finals del segle XIX. La recuperació d'una estructura similar a aquella era, doncs, prioritària, per als impulsors del museu. La seva col·locació serà una de les tasques que desenvoluparan les properes setmanes els vuit alumnes més grans de 25 anys i en situació d'atur del taller d'ocupació d'infraestructures ferroviàries que es va posar en marxa a Móra la Nova al desembre. Ahir al matí, els alumnes, sis homes i dues dones, continuaven el desmuntatge d'una de les vies abandonades del complex ferroviari, que es reutilitzarà durant l'adequació del museu. «A més, durant tot l'any, realitzarem treballs d'encofrat o preparació d'infraestructura ferroviària», apuntava el director del taller, Salvador Peiró. A banda, els alumnes reben formació teòrica, «classes de dibuix, català, seguretat o orientació laboral». Els alumnes obtindran el títol d'operari d'obres públiques, en l'especialitat ferroviària.El taller, pioner a la demarcació i impulsat pel Servei d'Ocupació de Catalunya i la Diputació, ha permès dissenyar «un perfil professional d'operari ferroviari», apunta el director. A més, i gràcies a un conveni signat el 2007, l'empresa especialitzada Comsa es compromet a donar sortida laboral a tots els especialistes formats. Aquesta és l'esperança d'un dels alumnes, Gabriel Estirado, de 39 anys i nascut a Marçà. «Sóc fill de ferroviari i de petit era aficionat als trens en miniatura, ha estat un sector que sempre m'ha agradat. Per això faig el taller i espero trobar feina».

1 comentari:

Anònim ha dit...

a mora la nova esteu vivint continuament en el pasat, consaevol dia os tancaran la estació