Foto de Marta Martínez.
Clam popular per un servei ferroviari millor
Unes 60 persones participen en un viatge en ferrocarril reivindicatiu entre Tarragona i Móra la Nova
El viatge del Catalunya Exprés que cada dissabte surt de Barcelona a les nou del matí amb destinació a Saragossa, ahir no va ser un desplaçament qualsevol. Pels volts d'un quart d'onze del matí, alguns passatgers esperaven aquest tren a l'estació de Tarragona, i entre ells, membres de la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat al Camp de Tarragona (PDF.Camp), es preparaven per al viatge reivindicatiu que havien organitzat i al qual, finalment, es van afegir una seixantena de persones. L'objectiu no era cap altre que denunciar, durant el trajecte entre Tarragona i Móra la Nova, l'estat de deteriorament d'algunes de les estacions de la Ribera d'Ebre i el Priorat i, a la vegada, reclamar un millor servei ferroviari al Camp de Tarragona.
La reivindicació va sorprendre la majoria de passatgers del tren. Per a ells, era un viatge més, ja que acostumen a fer sovint el mateix recorregut, i per això, molts van estar d'acord amb la protesta, perquè viuen en primera persona algunes de les deficiències de la xarxa ferroviària. «Em sembla una bona iniciativa, sóc usuari d'aquesta línia i la majoria de vegades el tren arriba tard», va comentar Carlos Oriol, veí de Móra d'Ebre. A l'incompliment d'horaris cal afegir-hi la baixa freqüència de trens. «Hi ha vegades que no pots seure, haurien de posar-hi més vagons o trens més sovint», es queixava un dels usuaris habituals.
Triplicar serveis
Precisament, aquest era un dels punts de la reivindicació. «S'hauria de triplicar el servei de trens de mitja distància fins a Flix i Montblanc, així com de duplicar els trens que van fins a Tortosa», va explicar Joan Ramon Ferrandis, portaveu de la plataforma. Ferrandis va assegurar que, segons els estudis de la plataforma, si es milloressin els serveis, es multiplicarien els usuaris.
Però la millora també ha de tenir en compte l'estat de les estacions, que era la reivindicació més destacada d'ahir. «Que s'hagi reduït el nombre de treballadors a les estacions és una amenaça al servei», va afirmar Ferrandis, i va puntualitzar: «Hi ha estacions on no hi ha serveis de cap mena, ni sala d'espera ni informació». Ferrandis va posar com a exemple l'estació de Reus, que està tancada durant la nit, i la d'Ascó, que no presta cap servei. «Móra és la pròxima que pot caure», va manifestar. Per concloure, Ferrandis va demanar inversions proporcionals: «És paradoxal la convivència de l'opulència de l'estació del Camp de Tarragona i la precarietat de la línia convencional.»
Unes 60 persones participen en un viatge en ferrocarril reivindicatiu entre Tarragona i Móra la Nova
El viatge del Catalunya Exprés que cada dissabte surt de Barcelona a les nou del matí amb destinació a Saragossa, ahir no va ser un desplaçament qualsevol. Pels volts d'un quart d'onze del matí, alguns passatgers esperaven aquest tren a l'estació de Tarragona, i entre ells, membres de la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat al Camp de Tarragona (PDF.Camp), es preparaven per al viatge reivindicatiu que havien organitzat i al qual, finalment, es van afegir una seixantena de persones. L'objectiu no era cap altre que denunciar, durant el trajecte entre Tarragona i Móra la Nova, l'estat de deteriorament d'algunes de les estacions de la Ribera d'Ebre i el Priorat i, a la vegada, reclamar un millor servei ferroviari al Camp de Tarragona.
La reivindicació va sorprendre la majoria de passatgers del tren. Per a ells, era un viatge més, ja que acostumen a fer sovint el mateix recorregut, i per això, molts van estar d'acord amb la protesta, perquè viuen en primera persona algunes de les deficiències de la xarxa ferroviària. «Em sembla una bona iniciativa, sóc usuari d'aquesta línia i la majoria de vegades el tren arriba tard», va comentar Carlos Oriol, veí de Móra d'Ebre. A l'incompliment d'horaris cal afegir-hi la baixa freqüència de trens. «Hi ha vegades que no pots seure, haurien de posar-hi més vagons o trens més sovint», es queixava un dels usuaris habituals.
Triplicar serveis
Precisament, aquest era un dels punts de la reivindicació. «S'hauria de triplicar el servei de trens de mitja distància fins a Flix i Montblanc, així com de duplicar els trens que van fins a Tortosa», va explicar Joan Ramon Ferrandis, portaveu de la plataforma. Ferrandis va assegurar que, segons els estudis de la plataforma, si es milloressin els serveis, es multiplicarien els usuaris.
Però la millora també ha de tenir en compte l'estat de les estacions, que era la reivindicació més destacada d'ahir. «Que s'hagi reduït el nombre de treballadors a les estacions és una amenaça al servei», va afirmar Ferrandis, i va puntualitzar: «Hi ha estacions on no hi ha serveis de cap mena, ni sala d'espera ni informació». Ferrandis va posar com a exemple l'estació de Reus, que està tancada durant la nit, i la d'Ascó, que no presta cap servei. «Móra és la pròxima que pot caure», va manifestar. Per concloure, Ferrandis va demanar inversions proporcionals: «És paradoxal la convivència de l'opulència de l'estació del Camp de Tarragona i la precarietat de la línia convencional.»
2 comentaris:
La setmana passada vaig estar a Montblanc, i te un bar obert, que el porta una xineta que parlar poc els dos idiomes oficials, el fulls dels horaris estan al costat de la guixeta i la sala d'espera, però estan tancades al public, al fons es veu passar l'AVE, aquí ni de lluny :(
Tot el país necessita un pla de millora del servei de rodalies. Les úniques que estan bé en freqüència i servei a les estacions són les de la rodalia de Barcelona.
Publica un comentari a l'entrada